Search Suggestions
      понеделник, 15.09.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          САНДОВ ОБЯВИ: Няма да се връщат пари за АМ „Струма“

          „Проблемът с пътищата и безопасността в България е огромен, а накрая се оказа, че са виновни еколозите“, това заяви пред БНТ бившият екоминистър Борислав Сандов от „Демократична България“.

          - Реклама -

          Той обясни, че решението му за спирането на строежа на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле е било единственото възможно, защото процедурата така или иначе щяла да спре през октомври.

          Сандов подчерта още, че през цялото време се е опитвал да убеди регионалното министерство, че това е единственото решение.

          „6 месеца убеждаваме АПИ, че те трябва да направят пътната безопасност в Кресненското дефиле. Те 10 години не го правиха и до средата на тази година не поставиха червена линия, не поставиха знаци, не сложиха ограничение на скоростта Нито съм виновен аз за катастрофите на „Струма“, нито за тази на пътя Русе – Варна“, заяви бившият министър на околната среда и водите.

          Европейската комисия е била категорична, че за изграждането на подобна отсечка трябва да има оценка за влияние върху околната среда (ОВОС) в нейната пълнота.

          Това включва и оценка за съвместимост „Натура 2000“, защото Кресненското дефиле е едно от най-богатите на биоразнообразие места в България.

          „Не говорим за спиране на проекта и магистралата, говорим за едно огромно забавяне, защото АПИ и МРРБ не искат да се съобразят с екологичното законодателство на ЕС и България. Миналата седмица разбих два мита – пари няма да се връщат за АМ „Струма“ и фактите са, че в момента няма пари в АПИ и европейската програма за транспорт. Дори да го нямаше това решение, ние не можем да започнем защото няма пари, те са пренасочени“, обясни Борислав Сандов.

          Той коментира и решението на съда отново да разреши на ТЕЦ „Брикел“ да работи:

          „Съдът много особено за мен смята, че вместо здравето на хората и наказателната процедура срещу България в Люксембург, е по-важно няколкстотин работника да имат работа през това време въпреки огромното замърсяване“.

          „Проблемът с пътищата и безопасността в България е огромен, а накрая се оказа, че са виновни еколозите“, това заяви пред БНТ бившият екоминистър Борислав Сандов от „Демократична България“.

          - Реклама -

          Той обясни, че решението му за спирането на строежа на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле е било единственото възможно, защото процедурата така или иначе щяла да спре през октомври.

          Сандов подчерта още, че през цялото време се е опитвал да убеди регионалното министерство, че това е единственото решение.

          „6 месеца убеждаваме АПИ, че те трябва да направят пътната безопасност в Кресненското дефиле. Те 10 години не го правиха и до средата на тази година не поставиха червена линия, не поставиха знаци, не сложиха ограничение на скоростта Нито съм виновен аз за катастрофите на „Струма“, нито за тази на пътя Русе – Варна“, заяви бившият министър на околната среда и водите.

          Европейската комисия е била категорична, че за изграждането на подобна отсечка трябва да има оценка за влияние върху околната среда (ОВОС) в нейната пълнота.

          Това включва и оценка за съвместимост „Натура 2000“, защото Кресненското дефиле е едно от най-богатите на биоразнообразие места в България.

          „Не говорим за спиране на проекта и магистралата, говорим за едно огромно забавяне, защото АПИ и МРРБ не искат да се съобразят с екологичното законодателство на ЕС и България. Миналата седмица разбих два мита – пари няма да се връщат за АМ „Струма“ и фактите са, че в момента няма пари в АПИ и европейската програма за транспорт. Дори да го нямаше това решение, ние не можем да започнем защото няма пари, те са пренасочени“, обясни Борислав Сандов.

          Той коментира и решението на съда отново да разреши на ТЕЦ „Брикел“ да работи:

          „Съдът много особено за мен смята, че вместо здравето на хората и наказателната процедура срещу България в Люксембург, е по-важно няколкстотин работника да имат работа през това време въпреки огромното замърсяване“.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Посланикът на КНР: Китай и Европа трябва да бъдат приятели

          „Китай и Европа трябва да бъдат приятели, а не противници, да си сътрудничат, а не да се конфронтират“ – с тези думи посланикът на...

          Свободните работни места в ЕС намаляват, но България отчита лек ръст

          Свободните работни позиции, измерени като дял от общия брой на работните места в Европейския съюз, са били 2,1% през второто тримесечие на 2025 г.

          Киселова: Енергийният сектор има основополагащата роля за българската икономика

          Председателят на Народното събрание Наталия Киселова участва в Първата международна конференция по експлоатационно поведение, моделиране и експериментална поддръжка на гориво за леководни реактори, която...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions