София 24 °C София 24°C - ясно небе Велико Търново 23 °C Велико Търново 23°C - разкъсана облачност Пловдив 27 °C Пловдив 27°C - предимно ясно Варна 17 °C Варна 17°C - разкъсана облачност Бургас 19 °C Бургас 19°C - предимно ясно

Периодично гладуване — Ръководство за начинаещи

Какво представлява така нареченото периодично гладуване и всичко, което трябва да знаете за него, научете тук!
2 мЗдраве 296 Иванна Коренчева

Интервалното гладуване (IF) в момента е една от най-популярните световни тенденции за здраве и фитнес.

Хората го използват, за да отслабнат, да подобрят здравето си и да опростят начина си на живот.

Много проучвания показват, че може да има мощни ефекти върху тялото и мозъка и дори може да ви помогне да живеете по-дълго.

А тук сме ви подготвили най-доброто ръководство за начинаещи за периодично гладуване.

Какво е периодично гладуване (IF)?

Интервалното гладуване (IF) е режим на хранене, който циклично преминава между периодите на гладуване и хранене.

Той не уточнява кои храни трябва да ядете, а по-скоро кога трябва да ги ядете.

В това отношение това не е диета в общоприетия смисъл, а по-точно описана като режим на хранене.

Обичайните методи за периодично гладуване включват ежедневни 16-часови гладувания или гладуване в продължение на 24 часа, два пъти седмично.

Постенето е практика през цялата човешка еволюция. Древните ловци-събирачи не са имали супермаркети, хладилници или храна през цялата година. Понякога не се могли да намерят нищо за ядене.

В резултат на това хората са еволюирали, за да могат да функционират без храна за продължителни периоди от време.

Всъщност гладуването от време на време е по-естествено, отколкото винаги да ядете 3-4 (или повече) хранения на ден.

Постенето също често се прави по религиозни или духовни причини, включително в исляма, християнството, юдаизма и будизма.

Методи за периодично гладуване

Има няколко различни начина за извършване на периодично гладуване - всички от които включват разделяне на деня или седмицата на периоди на хранене и гладуване.

По време на периодите на гладуване ядете или много малко, или изобщо нищо.

Това са най-популярните методи:

  • Методът 16/8: Наричан още протокол Leangains, включва пропускане на закуска и ограничаване на ежедневния ви период на хранене до 8 часа, като например 13-21 часа. След това гладувате 16 часа между тях.
  • Яж-Спри-Яж: Това включва гладуване в продължение на 24 часа, веднъж или два пъти седмично, например като не се яде от вечеря един ден до вечеря на следващия ден.
  • Диетата 5:2: С този метод консумирате само 500–600 калории в два непоследователни дни от седмицата, но ядете нормално останалите 5 дни.

Чрез намаляване на приема на калории, всички тези методи трябва да доведат до загуба на тегло, стига да не компенсирате, като ядете много повече през периодите на хранене.

Много хора смятат, че методът 16/8 е най-простият, най-устойчивият и най-лесният за придържане. Освен това е и най-популярният.

Как влияе върху вашите клетки и хормони

Цялата статия - тук!

Телевизия Евроком - водещи новини от България и света - политика, здраве, предавания, спорт Eurocom.bg се издържа чрез реклами!

Моля, разрешете рекламите на сайта ни!

Благодарим Ви, че ни подкрепяте!