Search Suggestions
      събота, 19.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Комитова: Има индикации, че на 300 м преди мястото на катастрофата на „Струма“ е имало теч на гориво

          Има индикации, че на 300 метра преди мястото, на което стана катастрофата с автобуса от Република Северна Македония, е имало теч на гориво, както и пушек. Не съм го видяла с очите си. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова в интервю за предаването „Здравей, България“ на Нова телевизия.

          - Реклама -

          В деня на катастрофата, миналия вторник, възложих проверка и докладът беше готов след една седмица, каза още Виолета Комитова. Установихме, че участъкът не е магистрала, нито скоростен път, а широк, хубав междуградски път. Трябва да се движим с повишено внимание. От друга страна качеството на настилката е много добро, грапавостта, коефициентът на сцепление е с доста добро качество, в нормите е. Мантинелата е в норми от 2002 г., информира тя. Към днешна дата е подновена маркировката само в средната осева линия.

          Трябва сериозна, системна инспекция на цялата републиканска пътна инфраструктура, която е 20 хил. км. Трябва да очертаем рисковите места, след това приоритетно да планираме за ремонт, но не ни е възможно едновременно да сменим всички мантинели, подчерта регионалният министър.

          Чухме много експерти по пътна безопасност. Някои ни внушиха, че тази катастрофа е станала, защото е нямало достатъчно боя по маркировката, което не го отричам, коментира арх. Комитова. Полагането ѝ е възложено на две фирми през април, за да се използва лятното време. Те не са си изпълнили задълженията и са закъснели със срока. Затова са санкционирани 2 пъти, информира тя.

          Цената за маркировка от 60 километра в този участък струва 1,2 млн. лв. В мокро време не може да се полага, каза още регионалният министър.

          Много са причините и след като се анализират, тогава ще кажем кой е виновният, подчерта министър Комитова.

          В отговор на въпрос за проблемите с почистването на републиканските пътища от сняг през вчерашния ден регионалният министър коментира, че има много организационни проблеми. Тя попита кой е трябвало да контролира с какви гуми се е движил румънският тир, който затрудни движението по магистрала „Хемус“, и напомни, че в страната има 11 институции по пътна безопасност. При толкова много институции, кажете кой е отговорникът, обърна се министърът към водещите. Виждам понятие пътна безопасност, което е сложно, от национална сигурност, от национален приоритет, и виждате как с него се търгува. За това се получат пари, излиза, че ни продават „пътна безопасност – менте“, заяви Виолета Комитова.

          Снимка: Булгото

          Има индикации, че на 300 метра преди мястото, на което стана катастрофата с автобуса от Република Северна Македония, е имало теч на гориво, както и пушек. Не съм го видяла с очите си. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова в интервю за предаването „Здравей, България“ на Нова телевизия.

          - Реклама -

          В деня на катастрофата, миналия вторник, възложих проверка и докладът беше готов след една седмица, каза още Виолета Комитова. Установихме, че участъкът не е магистрала, нито скоростен път, а широк, хубав междуградски път. Трябва да се движим с повишено внимание. От друга страна качеството на настилката е много добро, грапавостта, коефициентът на сцепление е с доста добро качество, в нормите е. Мантинелата е в норми от 2002 г., информира тя. Към днешна дата е подновена маркировката само в средната осева линия.

          Трябва сериозна, системна инспекция на цялата републиканска пътна инфраструктура, която е 20 хил. км. Трябва да очертаем рисковите места, след това приоритетно да планираме за ремонт, но не ни е възможно едновременно да сменим всички мантинели, подчерта регионалният министър.

          Чухме много експерти по пътна безопасност. Някои ни внушиха, че тази катастрофа е станала, защото е нямало достатъчно боя по маркировката, което не го отричам, коментира арх. Комитова. Полагането ѝ е възложено на две фирми през април, за да се използва лятното време. Те не са си изпълнили задълженията и са закъснели със срока. Затова са санкционирани 2 пъти, информира тя.

          Цената за маркировка от 60 километра в този участък струва 1,2 млн. лв. В мокро време не може да се полага, каза още регионалният министър.

          Много са причините и след като се анализират, тогава ще кажем кой е виновният, подчерта министър Комитова.

          В отговор на въпрос за проблемите с почистването на републиканските пътища от сняг през вчерашния ден регионалният министър коментира, че има много организационни проблеми. Тя попита кой е трябвало да контролира с какви гуми се е движил румънският тир, който затрудни движението по магистрала „Хемус“, и напомни, че в страната има 11 институции по пътна безопасност. При толкова много институции, кажете кой е отговорникът, обърна се министърът към водещите. Виждам понятие пътна безопасност, което е сложно, от национална сигурност, от национален приоритет, и виждате как с него се търгува. За това се получат пари, излиза, че ни продават „пътна безопасност – менте“, заяви Виолета Комитова.

          Снимка: Булгото

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Росен Желязков: Образът на Васил Левски трябва да ни обединява

          188-годишнина от рождението на Апостола на свободата Васил Левски бе отбелязана с тържествен митинг-заря в неговия роден град Карлово, предаде кореспондентът на БГНЕС от...

          Атанас Чобанов показа луксозната къща на Пламенка Димитрова

          "Бърд.БГ" публикува сателитна снимка от Google Earth на имот на бизнесдамата Пламенка Димитрова, придобила популярност от казуса с обществените поръчки в община Варна. В...

          Доц. Лазаров: Старозагорският съд потвърди, че уволнението ми е незаконно

          Старозагорският съд постанови на втора истанция, че заповедта за уволнението на бившия декан на Ветеринарномедицинския факултет в Тракийския университет, Лазарин Лазаров, за незаконна. Той...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions